FAQ
Her er nogle lidt mere langhårede svar
på nogle af de mere tekniske ting.
Q: Hvordan foregår en fotografering?
A: Det er noget vi sammen aftaler, men det kunne se ud som beskrevet her:
– Fotografen kommer ud til jer med mobilt fotostudio.
– Billederne skydes til computer og udvælges sammen med medarbejderen. Det giver mulighed for omskud og et meget effektivt forløb.
– Evt. udeblevne medarbejdere kontaktes af fotografen (måske er det bare en forglemmelse).
– Efter ca. en uge er billederne behandlet i photoshop, evt. med specielle ønsker fra medarbejderne. Billederne beskæres og navngives, så de passer ind i jeres IT system (profil billeder) samt andre formater I har brug for.
– Billederne uploades direkte på jeres netværk og IT system, hvorefter medarbejderne får en mail med link til deres billede. Udeblevne får en invitation til ny fotografering og der sendes en status-mail med opsummering på fotograferingen.
Q: Er det online-booking ligesom hos frisøren?
A: Ikke helt. I får et unikt link, som er nøglen til booking hos jer. Gennem dette link er systemet åbent for jeres medarbejdere. Det betyder også, at de kan se hinandens tider og bytte tider hvis det bliver nødvendigt.
Q: Er fotografen her en hel dag?
A: Fotografen er der kun så lang tid, som der er behov for. Systemet åbner dynamisk for flere tider, efterhånden som medarbejderne booker, så tiderne “komprimeres” og fotograferingen bliver effektiv – uden for meget spildtid.
Q: Vi vil gerne, at I kommer, når vi har samlet nok til en fotografering – er det muligt?
A: Ja. Systemet kan sættes op, så medarbejderne skriver sig på en venteliste uden dato. Når der så er nok tilmeldte, finder vi en dato for fotograferingen.
Q: Hvordan ved medarbejderen hvordan der bookes?
A: Det kan fx. oplyses i onboarding materiale og på firmaets intranet. Desuden er det smart, at administrationen også kan guide i, hvor medarbejderen finder link til booking.
Q: Hvordan lægger I billederne på vores netværk?
A: Jeres IT afdeling skal give os adgang til at lægge filer i relevante foldere på jeres filserver, hvis I ønsker, at vi håndterer den del. Det kan absolut anbefales at vi håndterer det hele vejen. På den måde kan vi tage ansvaret for, at billederne er lagt korrekt ind og kommunikere til medarbejderne når billederne ligger klar på jeres netværk. Det er også en mulighed, at vi afleverer portrætterne via mail direkte til medarbejderne.